ASCII TOP

Stanislav Grof – Christina Grof. Krize duchovního vývoje.

1. vyd. Praha: Chvojkovo nakladatelství, 1999. 255 s.

Uvod: Tvym unavenym ocim prinasim vizi jineho sveta, tak noveho, tak jasneho, tak sveziho, ze zapomenes na bolest a zarmutek, ktere jsi videl drive. Avsak toto je vize, o niz se musis podelit s kazdym, koho potkas, jinak ji vice neuzris. Jedine darovanim se muze dostat tohoto daru i tobe. -Kurz zazraku

Mystik obdareny prirozenym talentem… a nasledujici… Mistrovo uceni vstoupi do vody a on zjisti, ze muze plavat; schizofrenik, clovek nepripraveny, bez vedeni, nenadany, vsak do vody spadne, nebo se do ni zamerne vrhne – a topi se.

Formy duchovni krize:
1. Samanska krize
2. Probuzeni kundalini
3. Zazitky sjednocujiciho vedomi (“vrcholne zazitky”) [*peak experiences-a.maslow]
4. Psychologicka obnova prostrednictvim navratu do centra psychy
5. Krize z otevreni mimosmysloveho vnimani (ESP)
6. Zazitky z minulych zivotu
7. Komunikace s duchovnimi vudci a “channeling”
8. Zazitky blizke smrti
9. Zazitky blizkych setkani s UFO
10. Stavy posedlosti

Nekdy naplnuje zivot cloveka prozivajici krizi sled podivnych a neocekavanych nahod spojujicich svet vnitrnich realit (sny a vizionarske stavy) s udalostmi kazdodeniho zivota. Tento jev poprve rozpoznal a popsal Jung a nazval ho synchronicita. Je dulezite si uvedomit, ze tak vyjimecna smusluplna shoda okolnosti predstavuje autenticky jev, ktery by nemel byt v soudobe psychiatrii opomijen ci odbyvan jako projev bludneho mysleni. vyjimecne projevy synchronicity doprovazeji ruzne formy psychospiritualni krize, zvlaste kdyz jsou zpusobeny nahlym rozvinutim extrasensorickych schopnosti.

Znakem nasi doby je (vice nez cokoli jineho) ovladani a kontrola vnejsiho sveta a temer uplne zanedbani sveta vnitrniho.

Aniz si je toho vedoma, spolecnost doslova hladovi po vnitrnim svete, a proto az hrozive vzrusta poptavka po lidech, kteri by jeho pritomnost evokovali “bezpecnym” zpusobem, jenz nemusi byt bran zcela vazne.

Jak prozivame svet, tak se i chovame. Sami subjektivne rozhodujeme, co realita je, a co nikoli. Tak se tedy stava kazdy clovek vice ci mene naivnim odbornikem v ontologii: kazdy urcuje, co existuje a co ne.

Kvalitni lidsky vztah je v mnoha pripadech delako ucinnejsi nez trankvilizery. Take utociste, kde se lze venovat vnitrnim prozitkum a kde clovek muze mimo kontext kazdodeniho zivota reflektovat celou svou existenci, pusobi velmi priznive.

“Zijeme v dobe, kdy jsou stari bohove mrtvi, a novi se dosud nenarodili” -Heidegger

Nemysli na slona!

V teto souvislosti se take slusi uvest roztomily pribeh o Nasredinovi, sufistickem mystikovi, tulakovi a taskari. Jednou si prisek ke svemu sousedovi pujcit velky hrnec na vareni. Ten se vsak zdrahal: “Nasredine, sam dobre vis, jak jsi nespolehlivy, a ja tenhle velky hrnec opravdu opatruji jako oko v hlave. Nemyslim, ze bych ti ho mohl pujcit.” Nasredin vsak nalehal: “Cekam celou svou rodinu, opravdu ho nutne potrebuji. Zitra ti ho urcite vratim.” Nakonec mu soused velmi neochotne hrnec prece jen pujcil. Nasredin si ho pln vdecnosti odnesl domu. Druhy den uz stal s hrnecm pred sousedovymi dvermi. Ten byl potesen: “Bajecne, Nasredine.” Vzal si hrned a vidi, ze je v nem jeste jeden maly. A tak se pta: “Co to ma znamenat?” Nasredin odpovedel: “Velky hrnec ma detatko.” Soused se pochopitelne velmi zaradoval. Pristi tyden prisel prisel NAsredin k sousedovi se stejnou prosbou: “Rad bych si pujcil tvuj hrnec, zase poradam hostinu.” Soused na to ochotne: “Ale samozrejme, Nasredine. Jen si ho vezmi.” NAsredin si jej odnesl, ale pristiho dne se uz neobjevil. Uplynul dalsi den a on stale nikde. Nakonec tedy k nemu soused zasel a zeptal se ho: “Nasredine, kde je muj hrnec?” Ten prohlasil: “Umrel.” Vidite, jak vas muze osalit vase vlastni mysl?

“Osviceni je posledni zklamani ega.” -Trungpa Rinpoche

Uvod: Tvym unavenym ocim prinasim vizi jineho sveta, tak noveho, tak jasneho, tak sveziho, ze zapomenes na bolest a zarmutek, ktere jsi videl drive. Avsak toto je vize, o niz se musis podelit s kazdym, koho potkas, jinak ji vice neuzris. Jedine darovanim se muze dostat tohoto daru i tobe. -Kurz zazraku

Mystik obdareny prirozenym talentem… a nasledujici… Mistrovo uceni vstoupi do vody a on zjisti, ze muze plavat; schizofrenik, clovek nepripraveny, bez vedeni, nenadany, vsak do vody spadne, nebo se do ni zamerne vrhne – a topi se.

Formy duchovni krize:
1. Samanska krize
2. Probuzeni kundalini
3. Zazitky sjednocujiciho vedomi (“vrcholne zazitky”) [*peak experiences-a.maslow]
4. Psychologicka obnova prostrednictvim navratu do centra psychy
5. Krize z otevreni mimosmysloveho vnimani (ESP)
6. Zazitky z minulych zivotu
7. Komunikace s duchovnimi vudci a “channeling”
8. Zazitky blizke smrti
9. Zazitky blizkych setkani s UFO
10. Stavy posedlosti

Nekdy naplnuje zivot cloveka prozivajici krizi sled podivnych a neocekavanych nahod spojujicich svet vnitrnich realit (sny a vizionarske stavy) s udalostmi kazdodeniho zivota. Tento jev poprve rozpoznal a popsal Jung a nazval ho synchronicita. Je dulezite si uvedomit, ze tak vyjimecna smusluplna shoda okolnosti predstavuje autenticky jev, ktery by nemel byt v soudobe psychiatrii opomijen ci odbyvan jako projev bludneho mysleni. vyjimecne projevy synchronicity doprovazeji ruzne formy psychospiritualni krize, zvlaste kdyz jsou zpusobeny nahlym rozvinutim extrasensorickych schopnosti.

Znakem nasi doby je (vice nez cokoli jineho) ovladani a kontrola vnejsiho sveta a temer uplne zanedbani sveta vnitrniho.

Aniz si je toho vedoma, spolecnost doslova hladovi po vnitrnim svete, a proto az hrozive vzrusta poptavka po lidech, kteri by jeho pritomnost evokovali “bezpecnym” zpusobem, jenz nemusi byt bran zcela vazne.

Jak prozivame svet, tak se i chovame. Sami subjektivne rozhodujeme, co realita je, a co nikoli. Tak se tedy stava kazdy clovek vice ci mene naivnim odbornikem v ontologii: kazdy urcuje, co existuje a co ne.

Kvalitni lidsky vztah je v mnoha pripadech delako ucinnejsi nez trankvilizery. Take utociste, kde se lze venovat vnitrnim prozitkum a kde clovek muze mimo kontext kazdodeniho zivota reflektovat celou svou existenci, pusobi velmi priznive.

“Zijeme v dobe, kdy jsou stari bohove mrtvi, a novi se dosud nenarodili” -Heidegger

Nemysli na slona!

V teto souvislosti se take slusi uvest roztomily pribeh o Nasredinovi, sufistickem mystikovi, tulakovi a taskari. Jednou si prisek ke svemu sousedovi pujcit velky hrnec na vareni. Ten se vsak zdrahal: “Nasredine, sam dobre vis, jak jsi nespolehlivy, a ja tenhle velky hrnec opravdu opatruji jako oko v hlave. Nemyslim, ze bych ti ho mohl pujcit.” Nasredin vsak nalehal: “Cekam celou svou rodinu, opravdu ho nutne potrebuji. Zitra ti ho urcite vratim.” Nakonec mu soused velmi neochotne hrnec prece jen pujcil. Nasredin si ho pln vdecnosti odnesl domu. Druhy den uz stal s hrnecm pred sousedovymi dvermi. Ten byl potesen: “Bajecne, Nasredine.” Vzal si hrned a vidi, ze je v nem jeste jeden maly. A tak se pta: “Co to ma znamenat?” Nasredin odpovedel: “Velky hrnec ma detatko.” Soused se pochopitelne velmi zaradoval. Pristi tyden prisel prisel NAsredin k sousedovi se stejnou prosbou: “Rad bych si pujcil tvuj hrnec, zase poradam hostinu.” Soused na to ochotne: “Ale samozrejme, Nasredine. Jen si ho vezmi.” NAsredin si jej odnesl, ale pristiho dne se uz neobjevil. Uplynul dalsi den a on stale nikde. Nakonec tedy k nemu soused zasel a zeptal se ho: “Nasredine, kde je muj hrnec?” Ten prohlasil: “Umrel.” Vidite, jak vas muze osalit vase vlastni mysl?

“Osviceni je posledni zklamani ega.” -Trungpa Rinpoche

ASCII BOTTOM